Awas! Jangan Terpedaya Dengan Lelaki Penghantar Sejambak Bunga di Rumah

lelaki hantar sejambak bunga di rumahAwas! Jangan Terpedaya Dengan Lelaki Penghantar Sejambak Bunga di Rumah
Taktik terbaru penjenayah untuk merompak berjaya dikesan oleh seorang penghuni rumah di Bandar Country Homes. Penjenayah dikatakan cuba memperdaya mangsa dengan membuat helah sebagai penghantar bunga.
Ikuti kisah penghuni rumah di Bandar Country ini:



Baca Sini!! : GST AKAN DIMANSUHKAN ??
PERHATIAN!!! Sila kunci pintu pagar rumah anda. Jangan biarkan tak berkunci.
Sekarang ini baru berlaku kepada kawan saya di rumahnya di Bandar Country Homes, jam 1.35 petang.
Seorang lelaki membawa sejambak bunga dan meminta kawan saya keluar dari rumah untuk ambil bunga itu. Lelaki itu kata ada orang bagi.
Bila kawan saya suruh tinggalkan je bunga itu di pagar. Tetapi lelaki itu mendesak juga untuk keluar dari rumah dan ambil bunga itu dari tangan dia.

Apabila kawan saya kata lelaki itu mungkin tersilap alamat, lelaki itu bertegas menafikan dan tetap mengatakan bahawa bunga itu sememangnya untuk kawan saya tu. Bagaimanapun kawan saya tetap enggan percaya dan keluar dari rumah.
Perkara yang sama juga berlaku pada sepupunya yang berada di kawasan yang sama pada jam 2.50 petang. Tetapi mereka tidak dapat melakukan apa-apa kerana pintu pagar berkunci.
Mungkin ini adalah taktik baru penjenayah untuk merompak.
Besar kemungkinan, jika mangsa yang terhidu bau bunga itu akan dipukau ataupun diacukan dengan senjata bahaya. 
Suspek menaiki kereta BMW berwarna hijau dan kini pihak polis sedang giat mencari suspek.
Sila berhati-hati dan jangan sesekali percaya pada sesiapa, sentiasa kunci pintu dan jika dipanggil oleh orang yang tidak dikenali, eloklah jangan layan.

Baca Sini!! : GST AKAN DIMANSUHKAN ??