BIODATA DAN GAMBAR AIDANA BAIZIEVA MANGSA HELIKOPTER TERHEMPAS

Aidana-Baizieva
BIODATA DAN GAMBAR AIDANA BAIZIEVA MANGSA HELIKOPTER TERHEMPAS|Biodata dan juga gambar Aidana Baizieva mangsa penumpang helikopter terhempas yang masih misteri , status wanita mangsa helikopter terhempas di Semenyih pada 4 April 2015 dikenali sebagai Aidana Baizieva yang berada di dalam helikopter AS365N2 . Ini susulan identiti wanita tersebut yang didakwa sebagai pembantu juruterbang masih belum dapat disahkan oleh mana-mana pihak.
Nama Aidana Baizieva yang berasal dari Kyrgystan itu diperoleh daripada kenyataan Kementerian Pengangkutan yang memaklumkan wanita berkenaan adalah salah seorang daripada enam yang menaiki pesawat tersebut. Terdahulu, helikopter yang dinaiki oleh Ahli Parliman Rompin Dr Jamaluddin Jarjis berserta 5 lagi penumpang terhempas di Jalan Sungai Lalang, Kampung Pasir Baru, Semenyih pada 4 April 2015 selepas menghadiri majlis perkahwinan anak PM Dato Najib Razak di Pekan, Kuantan, Pahang.
Senarai Nama 6 Mangsa Maut Helikopter Terhempas 4 April 2015
1. Juruterbang Kapten Clifford William Fournier
2. Aidana Baizieva Co Pilot Warga Kyrgyzstan
3. Tan Sri Dr Jamaluddin Jarjis (Pengerusi Perbadanan PR1MA Malaysia)
4. Datuk Azlin Alias (Ketua Setiausaha Sulit Perdana Menteri)
5. Pengawal peribadi Jamaluddin Razakan B Seran
6. Datuk Tan Huat Seang.
Gambar Copilot Tersebar di media sosial Bukan Foto Aidana Baizieva
as
Foto co pilot yang tersebar dibawah bukanlah foto Aidana Baizieva. Menurut kenyataan rasmi pemilik foto, Dzuriasikim Dzulkifli, 46, foto tersebut adalah gambar kenangan selfienya bersama Kapten Clifford Fournier (mangsa maut nahas helikopter).
Foto Sebenar Wajah Aidana Baizieva Tersebar Dilaman Sosial
Menerusi laman sosial, foto wajah sebenar Aidana Baizieva kini tersebar dilaman sosial. Namun, persoalan siapa dan apakah tugasan Aidana didalam helikopter tersebut bersama VVIP masih menjadi tanda tanya.
Aidana-Baizieva
Identiti Mayat Ke 6 Masih Belum Lagi Dikenalpasti
Menurut pakar forensik Hospital Kuala Lumpur, mayat mangsa terakhir nahas berkenaan dipercayai wanita misteri tersebut, Aidana Baizieva masih belum dituntut kerana identitinya belum dapat dipastikan.
10-576x1024
Berita Terkini Waris Tuntut Mayat Aidana Baizieva Pada 6 April 2015 (Terkini)
Wakil dari kedutaan Kyrgyzstan dipercayai adik kandung kepada Aidana Baizieva mangsa nahas helikopter Dauphin AS365N2 datang untuk menuntut mayat kakaknya. Difahamkan adik mangsa bersama seorang lelaki telah pergi ke Institut Perubatan Forensik Negara (HKL) untuk mengisi beberapa borang untuk tujuan pelepasan mayat. Mayat Baizieva yang masih dalam jagaan pihak Forensik HKL merupakan pembantu juruterbang yang terkorban dalam nahas helikopter yang terhempas di Semenyih, petang Sabtu lalu. Seorang jurucakap kedutaan mengesahkan Aidana merupakan warga Kyrgyzstan dan bekerja di Malaysia sekurang-kurangnya selama setahun.
tuntut1
Misteri Siapa Sebenarnya Aidana Baizieva Akhirnya Terungkai
Dengan kehadiran seorang gadis dipercayai adik kepada Aidana Baizieva di Hospital Kuala Lumpur pada 6 April 2015, akhirnya misteri mengenai identiti Aidana Baizieva satu-satunya penumpang wanita dalam nahas helikopter terjawab.www.melvister.com
waris