Kes Suami 'Makan Luar'


Hai,

Saya nak mintak pendapat kalian semua yg mungkin pernah melalui masalah seperti saya atau yg arif menyelesaikan masalah suami curang...

Saya telah 5 taun berkahwin dan dikurniakan 3 org cahaya mata yg sngt comel. Masalah yg saya hadapi ialah sejak kebelakangn ini suami saya flirting dgn wanita lain di fb,bb,dan ym. Segalanya bermula pada raya yg lepas taun 2010, mase tue kami pulang ke kg beraya..perubahan sikap suami yg x lekang dgn bb dan asik tersenyum bile tngk phone buat saya rase curiga. Mula2 mmg x syak ape2...tp segala aktivitinya terkantoi bile saya terbace bbm dia ngan wanita lain, yg bersayang-sayang bermama papa.. x sangka kesetiaan saya selama ini dibalas dgn kecurangannya. Mengalir air mata saya membace satu persatu msgnye.. Sy trus hilang pertimbangan dan memarahinya atas perbuatannya. Namun, suami sy bukan jenis yg boleh dibawa berbincang...seribu patah saya satu yg dijawabnya. Dia hanya akan diam seribu bahasa. Saya x tau ape salah saya...

Lepas dari ari tue dia dah mula pandai kuar mlm dan balik lewat pg...bile saya tanya dia jeling dan trus kuar rumah...biarkan anak-anaknya menagis yg ingin mengikuti.. Mula2 sy diam..x lame lepas tue saya tergerak ati nak cek fb dia...emm..barula saya tau sape wanita yg dia berhubungan dgn dia selama ini berdasarkan inbox difbnya. Sy trus menghubungi wanita itu dan bertanyakan hal sebenarnya...wanita itu mmg x tau status suami sy dan berjanji melupakannya...

Malangnya, bukan satu skandle nya..mlm tue suami sy tido awl dan hpnya berdering..nama pemanggilnya ialah seorg wanita.. bile sy jwb dia trus letak. Sy x puas ati kol balik no tue..katanye dia hanya setakat kawan dan x lebih dr itu.. dia x tau status suami sy dan janji x kawan lg.. dlm diam suami sy menghubungi wanita itu dan menceritakan yg dia dlm proses cerai dan saya dtg ke rumah ibunya sewaktu dia sedang tido lalu mengambil hpnya.. itu ape yg perempuan itu ckp kt syla pd keesokan harinya...sy x tau kesudahan hubungan mereka sbb suami sy block bb dia dan sy gagal utk membukanya..

Terbaru, di fb pula.. sy curiga dgn seorg kwn barunya..sy add dia dan dia kate hanye kwn .. lepas beberapa hari saya tergerak ati nk bukak ym dia dan terjumpe msg dia ngan wanita tue. Kali nie msg nya sudah ditahap melampau.. sy trus hubungi wanita itu dan dia ckp saje kacau suami saya..Dia benci lelaki dan sengaja melayan suami saya sbb dia adalah salah satu mangsanya...katanya lg alasan suami saya mencari yg lain sbb saya x sosial dan x pandai bergaul.. Saya mmg x suke bersosial x tentu arah, lebih suke memasak dan habiskan masa ngan anak2. Saya berkerjaya dan ada pendapatan sendiri. 

Lepas satu persatu skandle nyer saya ketahui..x tau sampai bile kesudahannya..Nak ikutkan ati mmg ingin saje menamatkan hubungan ini tp bile memikirkan anak-anak saya jadi lemah.. Saya hanya mempu berdoa agar tuhan bukekan ati suami saya utk berubah