Isteri Pakai Buang – Hanya Mahu Keseronokan Diranjang

Isteri Pakai Buang   Hanya Mahu Keseronokan Diranjang


Isteri Pakai Buang – Hanya Mahu Keseronokan Diranjang - “Semalam (kelmarin) genap sebulan dia menjatuhkan talak tiga terhadap saya dengan alasan tak mahu menanggung dosa jika terus memperisterikan saya yang bekerja sebagai pelayan pelanggan (GRO).
“Padahal, dia menjadi punca saya kembali ke kancah maksiat meskipun saya memasang impian menjadi suri rumah selepas berkahwin,” kata seorang wanita yang mendakwa dijadikan umpama ‘isteri pakai buang’ oleh seorang eksekutif dengan hanya bertopengkan gelaran suami.
Wanita berusia 32 tahun itu yang hanya mahu dikenali sebagai Nana berkata, dia mengenali bekas suaminya di sebuah pusat hiburan di bandar raya ini pada 2006 sebelum berkahwin di Perlis pada 3 Oktober 2007.
“Bagaimanapun, jangkaan itu meleset apabila bekas suami berusia 48 tahun gagal melaksanakan tanggungjawab.
Menurutnya, dia yakin dengan hasrat bekas suami yang ingin berpoligami kerana bukan saja dilihat selesa dari segi kewangan, malah lelaki terbabit pendidikan dari luar negara.
sebagai suami, sebaliknya mahu hanya keseronokan di ranjang selain menikmati hasil pendapatan saya sebagai GRO.“Dia mengizinkan saya kembali menjadi GRO kerana kononnya tidak mahu menghalang keinginan saya sedangkan dia menyedari saya terdesak melakukan kerja itu kerana tiada sumber pendapatan.
“Nasib saya tiada beza dengan pelacur kerana bekas suami tidak pernah mengakui saya sebagai isteri kedua selain membiarkan saya berseorangan menguruskan rumah tangga termasuk membayar duit sewa rumah. Lebih mengecewakan, saya umpama ‘hidangan’ waktu tengah hari hampir setiap hari apabila dia sanggup membohongi kakitangan pejabatnya kononnya ingin berjumpa pelanggan sedangkan waktu itu sebenarnya digunakan untuk memuaskan nafsunya,” katanya yang sudah sembilan tahun menjadi GRO.Nana mendakwa pernah mengalami keguguran kerana tertekan dengan perangai bekas suaminya.
Menurutnya, lelaki terbabit menggunakan hasil titik peluhnya sebagai GRO untuk menampung perbelanjaan termasuk membayar ansuran dua kereta mewah dimilikinya selain menguruskan perbelanjaan keluarga isteri pertama biarpun pendapatan bulanannya sendiri mencecah lima angka.
“Biarpun tertekan dengan perbuatannya, saya tetap menyayanginya sebagai suami kerana percaya dia akan berubah.
“Siapa tidak terkilan apabila suami menjatuhkan talak tiga sekali gus pada jam 8.45 pagi 7 November lalu secara spontan di telefon apabila hubungan kami diketahui isteri pertamanya.
“Dia memang menganiaya saya dengan janji-janji manisnya. Akibatnya saya tertekan dan diserang sakit jantung hingga terpaksa menerima rawatan di Hospital Sultanah Aminah (HSA) pada 8 November,” katanya yang menambah perbuatan lelaki itu menghancurkan segala harapan dan impian dibina mereka.
Nana berkata, berikutan patah hati dengan perbuatan suaminya, dia kerap mengalami masalah kesihatan sehingga kehilangan berat badan hampir 10 kilogram dalam tempoh sebulan.
Lebih malang, katanya, doktor yang merawatnya menyatakan dia boleh mengalami masalah kesihatan serius kerana kandungan darah dalam badan berkurangan secara mendadak.
“Saya nekad menguatkan semangat termasuk membuat laporan mengenai perbuatan suami di Pejabat Agama Johor Bahru.
“Saya juga ingin menuntut hak sebagai bekas isteri di mahkamah syariah kerana tidak mahu lelaki sepertinya memperdaya gadis lain untuk dijadikan mangsa dengan menggunakan lesen perkahwinan,” katanya. –