5 MATI DAN 4 KRITIKAL KERANA AMBIL DADAH BERLEBIHAN SEMASA TONTON KONSERT DI STADIUM BUKIT JALIL!!!!


Lagi sekali nama Malaysia menjadi tajuk berita diseluruh dunia .. kali ini kisah 5 mati 4 kritikal kerana mengambil dadah berlebihan semasa menonton konsert di Stadium Bukit Jalil malam tadi .... Hebat negara ku Malaysia .. tidak kering dengan berita sesasi dan kontroversi.

Lima individu meninggal dunia manakala empat lagi dalam keadaan kritikal kerana didakwa mengambil dadah berlebihan semasa menghadiri satu konsert di Stadium Bukit Jalil malam tadi, lapor Star Online.

Sembilan orang dilaporkan didakwa mengambil methamphetamine dan pengsan di tempat konsert Future Music Festival Asia 2014 berlangsung.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh dipetik sebagai berkata hari terakhir konsert itu, yang dijadualkan pada malam ini, telah dibatalkan.

Konsert tiga hari itu dijangka menarik lebih 80,000 peminat untuk melihat barisan lebih 70 band dan artis.

Laporan itu berkata seorang mati di tempat itu manakala seorang lagi mati ketika dikejarkan ke hospital.

Tiga yang lain mati di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) dan Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM). Semuanya adalah rakyat Malaysia yang berumur antara 21 dan 28 tahun.

Mohmad dipetik sebagai berkata, semuanya didapati positif dadah dan kematian itu telah diklasifikasikan sebagai sebagai mengambil dadah berlebihan.