Cinta Remaja PALING BANGANG ABAD INI!!!

Inilah yang terjadi kepada anak remaja yang kurang peka dan faham tentang maksud CINTA. Kerana Hanya seorang kekasih sanggup mebuat kerja-kerja bodoh, Baca selanjutnya

Bukan mahu membuka aib sesiapa. Cuma admin nak kita jadikan nya sebagai peringatan. Cinta hakiki bukan terletak sayang nya seorang lelaki atau perempuan terhadap kita sebab orang yang sudah berkahwin pun menuju jalan buntu dengan penceraian. Tetapi cinta yang sebenar-benarnya ialah mengabdikan diri pada ALLAH SWT. Cinta ini tidak akan menyesal. Admin jamin jika kita dapat kejar cinta hakiki ini, kita sama-sama masuk syurga. Jom kita ubah pendirian kita. Jangan risau siapa jodoh kita. Buktinya : Allah befirman.

“Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya, Dia menciptakan untukmu pasangan-pasangan dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tentram kepadanya dan dijadikan-Nya di antaramu rasa cinta dan kasih sayang,…”(Ar-Ruum: 21)

       Ayat di atas merupakan jaminan bahwa cinta dan kasih sayang akan Allah tumbuhkan dalam hati pasangan yang bersatu karena Allah (setelah bernikah). Jadi tak perlu menunggu “jatuh cinta dulu” baru berani untuk menikah, atau pacaran dulu baru menikah sehingga yang menyatukan adalah si syaitan durjana (na’udzubillahi min zalik). Jadi Islam jelas memberikan batasan-batasan, sehingga nantinya tidak timbul fenomena kerosakan pergaulan di masyarakat. "Jangan kamu dekati ZINA".

Nasihatkan orang yang di sekeliling kita